reede, 13. mai 2011

nädala trennid

AGILITY:
Meil on nüüd grupis üks uus koer ka, austraalia karjakoer Indie. Kohal oligi siis tema, basenji Sipsu ja Küpsis.

RADA:
Tõke otse, tõke küljega, tunnel, tunnel, tõke küljega, tõke otse. Kokku moodustus nagu ring, tõke küljega siis küljega esimese tõkke suhtes.
Peaks hakkama neid radasid kuidagi jäädvustama, kirjelduse järgi ei pruugi isegi pärast aru saada siit.

Kohe alguses Küpsis varastas, hüppas omavoliliselt üle tõkke ja läks nuhkima. Teisel katsel saime ilusti tõkked ja ka tunneli, harjutasingi alguses pool ringi ja siis teise poole. Siis oli väike puhkus ja siis terve ring korraga.
Saime tehtud, aga hästi raske on jälgida korraga enda käte, jalgade ja keha asendit, järgmist tõket ja liikuvat koera.
Ühest tunnelist teise ta väga joosta ei tahtnud - alguses juhtisin mina valesti, st mitte piisavalt intensiivselt, teine kord olin mina tubli, aga Küpsis sai kuskilt lõhna ninna ja ei läinudki tunnelisse...
Ring sai tehtud ja isegi Anne ütles, et nüüd oli Küpsis tubli:)

SLAALOM:
Seda Küpsis oskab, tuleb ilusti läbi ka siis, kui panna madalamaks neid pulkasid. Anne ka kiitis, ütles, et Küpsis tuleb väga harva pulkade vahelt välja ja teeb ilusti.

SK:
Nüüd olen mul uus SK-kaaslane, kes on umbes samal tasemel kui Küpsis. Enne tegin trenni koos kahe jack russelliga, aga nemad on juba peaaegu võistlustasandil ja mina alles algaja - nii et me pidime kogu aeg erinevaid asju tegema.
Trennis siis harjutasime:

TERVITAMINE VÕISTLUSEL:
Koer tuleb panna enda kõrvale istuma ja siis Anne (võistlustel kohtunik) tuleb mind tervitama ja katsub korraks ka koera. Koer peab siis ilusti püsima jääma, mitte vastu hüppama või ära keerama. Saime hakkama:)

KÕRVALE TULEK:
Küpsis reageerib alguses ainult maiusele ja hiljem ka tühjale käele, aga päris ise ta veel juurde ei tule. Kutsun ta juurde, käega juhtides ja siis vabastan, visates maiuse. Ta pöörab küll mu poole tagasi, aga kõrvale veel ei tule. Ta peaks seda ise pakkuma hakkama, tal peaks tekkima arvamus, et mu kõval on tore olla, aga sinnani on veel aega. Anne arvas, et ehk aitan teda käega juhtides liiga palju, sellepärast ta ootabki juhtimist ja ise kõrvale ei tule.

KONTAKT:
Ta peaks siis otsa vaatama. Vaatas küll, aga tähelepanu on veel päris kerge hajuma. Ma ei tohi teda ise kutsuda, pean ootama, kui ta uuesti minu poole tagasi vaatab ja siis kiitma. Anne kogu aeg ütleb, et SINA EI KERJA KOERA TÄHELEPANU. Igasugune "Küpsis, hallooo, vaata palun siia" vms on väga-väga keelatud.
Ta vaatab mulle otsa küll, kodus peab harjutama seda nii, et keegi teine kõrval häirib koera. Nt viskab mingi raamatu maha või kutsub koera ja siis Küpsis peaks vaatamata kõigele pilku minul hoidma. Olen seda isegi teinud mõned korrad ja mõnikord tuleb välja, mõnikord ei tule.
Kontakt (käsklus vaata) on väga oluline iseenesest ja sellega tuleb tegeleda.

PÜSIMINE:
Tuleb välja küll. Panen ta lamama ja siis jalutan eemale - ta selja taha minna veel ei saa, aga päris pikalt võin ringi kõndida küll.
Proovisime ka püsimist tõkke taga - et ta agilitys reageeriks AINULT suulisele käsule, siis on kindel, et ta ei hakka võistlustel stardis varastama.

JUURDETULEK:
Panin ta püsima, läksin eemale ja kutsusin enda juurde. Ilusti tuli, mitte küll kõrvale, aga minu juurde ja kiiresti ja ei läinudki nuhkima.

Selle nädalaga võib rahule jääda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar