neljapäev, 7. juuli 2016

Pimepööre - just have to share my joy :)

Täna tegime Ege ja Epuga iseseisva trenni. Harjutasime nädalavahetusel Saaremaal kohtunikuks oleva Alexander Beitli rada.

Ma räägin siia vahepeal ühe loo sellest, kuidas ma protsentide arvutamise põhimõtteliselt pool tundi enne matemaatika eksamile minekut selgeks sain. Koolis olime õppinud hoopis keerulisemalt ... et saada 50-st 75%, siis pidime tegema 50x0,75 ja no see oli mulle toona ikka täiesti arusaamatu, polnud aimugi, kust see 0,75 tuli ja miks ma pean korrutama, kui mul on hoopis teist tulemust vaja. Oijah. Ja nii ma siis ohkasin, et pagan, kõike nagu oskaks, aga need protsendid. Ja siis tuli ema, et oi, aga tee siis ristkorrutust või kuidas iganes seda nimetatakse ...

50=100%
x=75% 

... ja siis võtadki lihtsalt risti, 50x75 ja jagad 100-ga. Ja jummel küll, iizi-briizi :) Eksami hindeks tuli puhas 5 ja protsenti arvutangi siiani niimoodi :)

Ja miks ma seda protsendijuttu siin praegu üldse räägin? Pimepöörde ajastamine on mulle samamoodi täielik umbluu olnud. Ma tean küll, et koer peab enne tõukele minekut juba teadma, et ma kätt vahetan, aga seda on mul olnud enamustes kohtades kuidagi raske teostada ... ütleme nii, et tihedamate pöörete puhul jään ma 99% hiljaks, sest jään liiga kauaks koera kontrollima ja mul on ka üsna uimane reaktsioon olukordade ümberhindamisel ja päästmisel. Ja küll ma maadlesin ja maadlesin selle pimepöördega täna. Ja ikka jäin hiljaks ja jäin hiljaks. NO MIDA?

Ja siis tuli Ege ja näitas mulle ette konkreetsed kohad, kus MINA ISE pean tõkete suhtes olema, kui ma teen pöörde. Alguses tundusid need kohad mulle täiesti lambikad ... et mismõttes? ma ei näe ju siis koera? kas ta siis eelmisest tõkkest üldse mööda ei tule, kui mina juba vahepeal oma pööret teen?

Aga OOLALALAA JA ÜLLA-ÜLLA, jumala ilusti tuli välja :) Jeiiii!!! Uskumatu, kuidas ma sain ta täpselt sinna, kus ta pidigi olema. How cool is that? :) Pean ainult rohkem koera usaldama ja pöörde julgelt tegema, küll ta sinna tõkkele ka läheb, kui selle juba endale ära lukustanud on.

Nii et sama asi teise nurga alt - ja voilaa, jõuabki kohale. Tänkjuuu, Ege!!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar