teisipäev, 1. detsember 2015

Zsusa Veresi koolitus

Ja kust siis mina Küpsisega puudun? Ikka kohal. Järgnevad minu õppetunnid:



*Rajaga tutvudes vaatab tema kõigepealt koera liikumisliini. Siis tõkete vahelist distantsi vs koera loomulikku hüppesuunda, mis tähendab, et kõige lühem tee ei ole alati kõige kiirem. Ja lõpuks siis vaatab, milline võte valida. Üldiselt eelistab ta lihtsamat juhtimist ja ei kasuta liiga palju keerulisi võtteid, vaid püüab nii, et koer saaks võimalikult loomulikult liikuda.

Ja siis hakkasime rada tegema:) Rada oli üles ehitatud nii, et koer tuli starti seisma jätta. Niisiis läksin ma ilusti tõkete 2 ja 3 vahele ... Küpsis püsis stardis:) Samas tegelikult ma tean, et võistlustel alustaksin ma kindlasti koeraga koos.

Ja mis ma siis õppisin:

*Koera liini peal ei tohi ees seista ehk et koera tee tuleb vabaks jätta. Võtted peavad koera liikumist toetama, mitte takistama.

*Ajastus!!! Ma jään pööretega hiljaks. Oh, I know, I know. Nii raske on seda õiget ajastust tabada.

*Valss. Jah, ma ei oska valssi. Endiselt. Lisaks sellele, et ma ajastan valesti, on ka mu valsi suund vale. Valss tuleb teha JÄRGMISE TÕKKE SUUNAS, aga millegipärast teevad väga paljud valssi nii, et koer hüppab hoopis kuskile lampi ja endal on sealt järgmisele tõkkele pikem maa minna, lisaks veel oht koer ära kaotada. Proovisin Zsuza valvsa pilgu all mitu korda ja tõesti, ON väga suur vahe, õigesti valssi tehes teeb koer palju väiksema kaare ja hüppab sulle ilusti "kätte".

*Veel valss - ma jään valsi ajal (või vist pigem pärast) seisma, kuigi tegelikult peaksin edasi liikuma. Ja edasi liikuma just koos koeraga. Mina aga teen nii: jooksen koera eest tõkkesse sisse, siis teen mingi valsi, ise samal ajal suht paigal seistes ja siis lidun järgmise tõkke juurde ära. Mida ma aga peaksin tegema: jooksen koos koeraga, teen õigeaegselt valsi, ise samal ajal koera endaga kaasa võttes ja järgmise tõkke suunas edasi liikudes. Suht sego jutt tuli nüüd, aga nuh, ega mitte-agility-inimesed niikuinii midagi aru ei saa ja agility-inimesed vast saavad ikka, ka siis, kui sõnastus kahte jalga korraga lonkab.

*Slaalom - ma olen harjunud slaalomit tegmema nii, et ma olen koerast ees ... või noh, harjunud ... Küpsis ainult niimoodi teebki. Kuna meie õpperajal oli aga vaja slaalomist tagasi pöörata ja ma ei saanud väga palju ette joosta, siis jättis Küpsis mõned korrad viimase pulga vahele. Seega peaksin ma harjutama slaalomit ka nii, et kui ma ka temast taha jääda ei saa, siis vähemalt kõrvuti olles peaks slaalomi ära tegema.

*Kui on vaja koerale pöördel rohkem kiirust ja motivatsiooni anda, siis tõkkel järgi keeramine on hea variant, seda siis muidugi seal, kus see ka rada arvestades mõistlik on.

*Kätt ei tohi koera eest liiga vara ära tõmmata.

*Tagantlõikamine ei ole alati "laisa inimese võte", vaid on tegelikult väga hea viis kiiresti koera suunda muuta.

*Küpsise puhul veel - ma ei tohi karta olla hull or don't be afraid to do crazy moves and voices to make him work. Lihtsalt pean temaga mängima, lollitama, üles kütma:)

Ehk sai suurem osa nüüd kirja ... igatahes oli jälle väga tore ja informatiivne päev! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar